2019년 4월 26일 금요일

[생각] 구글 검색 (google search, ISKO)

올해는 초반부터 ISKO 컨퍼런스와 NKOS 워크숍에 낼 제안서를 준비하고 있다. 그러다가 문득 구글에 내 이름과 ISKO를 함께 검색해 보았다. 재미있었다. 옛날에 작성된 웹문서엔 주로 멀리서 진행되는 ISKO 소식을 스크랩하거나 관련 자료를 인용하는 내용이 있었다. 그런데 최근 문서에는 내가 직접 ISKO에 참여한 웹문서들이 검색되었다. :)

These days I am working with my colleagues to prepare proposals for several ISKO conferences and NKOS workshops. Then I suddenly searched Google with my name and ISKO. It was interesting to look at the web documents that were searched. Most of the old web documents contain ISKO news or related materials that have been scrapped from the web on my blog. However, recent web documents were directly related to the ISKO conference. :)

댓글 없음: